پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119909
واکنش عربستان به تسليم غرب در برابر ايران
تاریخ انتشار : 1393/10/03 08:14:34
نمایش : 1681
سعودي‌‌ها بر اين باورند غرب در آستانه تسليم شدن در برابر مطالبات ايران است، سقوط قيمت نفت، نمودي از نحوه واکنش نشان دادن آنها به اين مسئله است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نشريه نشنال پست در مقاله‌‌اي به قلم "کونارد بلک" نوشت : واکنش ها به سقوط بهاي جهاني نفت، اسرارآميز بوده است. عبدالله البدري دبيرکل اوپک هفته گذشته اين موضوع را که اين کارتل نفتي، اين اقدام را انجام داده است تا بر ايران و روسيه اعمال فشار کند، رد کرد.

اما البدري اختيارات محدودي دارد که درباره خط مشي رسمي اوپک صحبت کند و مجاز نيست درباره انگيزه هاي کشورهاي عضو اين سازمان اظهار نظر کند.

به طور کلي کند شدن ميزان رشد اقتصادي چين، و اقداماتي که در غرب صورت گرفته است و نيز افزايش مداوم توليد داخلي در آمريکا، علت کاهش بهاي نفت را تا حد زيادي توضيح مي دهد. اما ترديدي نيست که عربستان سعودي به عنوان صادر کننده پيشروي نفت در جهان، توليد را افزايش داده است و ترديدي نيست که انگيزه هاي اين کشور عمدتا سياسي اند.

اين گزارش در ادامه مدعي مي‌‌شود: کاهش بهاي جهاني نفت از حدود صد دلار به بيش از پنجاه دلار، فشار جدي به ارز روسيه و کل سيستم مالي اين کشور وارد کرد. اين اقدام سعودي ها است که به شکل جدي در روسيه نمود يافته است.

در پايان اين گزارش آمده است: اظهارات البدري با هدف رد اين واقعيت مطرح شده است که عربستان سعودي در تلاش است استفاده از درآمدهاي نفتي ايران و روسيه براي تقويت سوريه را متوقف کند و از استفاده از آن در تامين برنامه هسته اي ايران جلوگيري کند. ۱+۵، ممکن است در آستانه تسليم شدن در برابر ايران باشند، سلاح قيمت نفت، آخرين راه چاره در برابر سعودي‌ها و ترک هاست.

در شرايطي که آمريکا خسته از جنگ‌ها در بيشتر جهان، عقب مي‌نشيند، آرمان مشترکي بين تشکيلات آل سعود، با اسرائيل شکل گرفته است.
 
کد مطلب: 590 پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html